پست وبلاگ

صدا و سیما ای که فقط وظیفه کم کردن صدای هواداران را بر عهده داشت/رفتار غیر حرفه ای مسئولان

صدا و سیما ای که فقط وظیفه کم کردن صدای هواداران را بر عهده داشت/رفتار غیر حرفه ای مسئولان

گروه ورزش و سرگرمی اکوتو؛ در بازی دیروز تراکتورسازان که به تساوی بدون گل مقابل تیم استقلال تهران انجامید ۵ هزار نفر از هواداران پرشور آذربایجان حضور داشتند که در سرمای ۵ درجه زیر صفر ورزشگاه، ۹۰ دقیقه به تشویق تیم محبوب خود پرداختند.

در دقایق پایانی این بازی حساس هواداران شروع به شعار هایی علیه مدیریت و تشویق سرمربی محبوب خود کردند که بلافاصله با کم شدن صدای تلویزیون صدای تماشاگران حاضر قطع شد. شعار هایی که بدون کوچکترین توهین به اشخاص انجام شد.

اما چرا صدا و سیمای مرکز تبریز با کم کردن صدا مانع از رسیدن صدای هواداران دلسوز تیم به گوش مسئولان فدراسیون و باشگاه شد؟

شعارهایی که علیه سیاست های اخیر و انتقاد از مدیریت باشگاه سر داده می شد چرا باعث رنجش مسئولان شده است. شعارهایی که نظیر آن را در باشگاه های ایران و حتی باشگاه های مطرح اروپایی دیده می شود و تلویزیون ها و رسانه ها بدون سانسور به پخش آنها اقدام می کنند.

چندی پیش همگان شاهد اعتراض هواداران رئال مادرید به سرمربی خود بودند که صدای آن بدون سانسور به دید همه ی بینندگان سراسر جهان رسیده و دستمال های سفید هواداران، این اعتراض را به طور صریح و آشکار نشان می داد.

جدا از آنکه در ورزشگاه های ایران برخی مواقع شاهد شعارهای توهین آمیز و غیر اخلاقی به اشخاص خاصی مانند داور مسابقه انجام می شود و صدا و سیمای مرکز استان ها وظیفه سانسور کردن این صدا ها و حرکات غیر ورزشی را  بر عهده دارند، ولی شعارهایی که عاری از هرگونه توهین می باشد چرا باید سانسور گردد. آیا هوادار حق اعتراض به مدیریت تیم خود را ندارد و نمی تواند اشتباهات و کم کاری های مدیران و دست اندرکاران باشگاه را گوشزد کند؟ هواداری که در سرما و گرما به حمایت تیم خود می پردازد و بهترین قاضی برای اتفاقات اخیر باشگاه مورد علاقه خود می باشند.

چرا که وجود طرفداران مخالف سیاستهای باشگاه برای تیم پرهواداری مثل تراکتورسازی تبریز کاملاً طبیعی بوده و باید خواسته آنها نیز مورد احترام قرار گرفته و در جهت پیشرفت باشگاه مورد استفاده قرار گیرد و نباید این عده از مخالفان را به دلیل مخالفت با برنامه های باشگاه از تیم بزرگ تراکتورسازی کنار زده و آنها را جزو هواداران پرتعداد و میلیونی تیم محبوب آذربایجان ندانیم.

چیزی که مشخص است صدا و سیما وظیفه ی دور کردن حاشیه های تیم را برعهده ندارد و بایستی تمامی اتفاقات و حواشی بازی را در معرض دید همگان قرار داده و قضاوت را به بینندگان این بازی و وظیفه پاسخگویی به این مسائل را به مدیران باشگاه بسپارد. و گرنه اعتراض عاری از توهین و کاملاً محترمانه هیچ ایرادی نداشته و در مواردی باعث می شود که اشخاص مورد اعتراض از تفکرات غلط خود دست برداشته و به هواداران این تیم که جزو سرمایه های بی بدیل باشگاه می باشند، احترام گذاشته و نظرات ارزنده آنها را سرلوحه تصمیمات خود قرار دهند.

اینک درخواست هواداران از مسئولان و کارکنان زحمت کش این سازمان، رویکرد بی طرفانه در قبال اتفاقات درون باشگاه ها می باشد که امید است با اصلاح و ترمیم این ضعف باعث محبوبیت بیش از بیش رسانه ی ملی در نزد بینندگان میلیونی خود شوند.

درباره ی محمد رحمانی

مقالات مرتبط

2 دیدگاه در “صدا و سیما ای که فقط وظیفه کم کردن صدای هواداران را بر عهده داشت/رفتار غیر حرفه ای مسئولان

  1. با این که صداوسیمای ایران یکی از …. تلویزیون های دنیاست شکی نیست ولی خواهشا در این برهه فقط از تیم حمایت شود در ضمن بنده در ورزشگاه بودم وکسی تونی را تشویق نکرد قلع نوعی تازه اومده باید بهش فرصت بدن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *