پست وبلاگ

سرعین شهر نمونه گردشگری ایران معرفی شد

سرعین شهر نمونه گردشگری ایران معرفی شد

محمد صبوری شامگاه دوشنبه در جلسه نشست خبری با خبرنگاران که در محل شورای شهر سرعین برگزار شد،‌ اظهار داشت: شهر سرعین با دارا بودن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مناسب گردشگری سالانه پذیرای حدود ۸ میلیون نفر مسافر است که این امر باعث شده این شهر در ردیف ۱۴ شهر نمونه گردشگری ایران قرار دارد که شهرهای دیگر گردشگری استان اردبیل برای رقابت با شهر سرعین در حوزه گردشگری، ابتدا باید سعی کنند در ردیف شهرهای نمونه گردشگری ایران قرار بگیرند.

وی در رابطه با وجود برخی انتقادها مبنی بر جمع‌آوری بنرهای تبلیغاتی سایر شهرهای گردشگری استان اردبیل در شهر سرعین، گفت: شهرداری سرعین در رابطه با این موضوع وظیفه خود در حوزه جمع‌آوری سد معبر را انجام داده چرا که این بنرها با داربست در معابر عمومی نصب شده و رفت و آمد مردم را با مشکل مواجه کرده بودند که برای نصب بنرهای تبلیغاتی، متقاضیان باید از استندها، لایت‌باکس‌ها و بیلبوردهای شهر سرعین استفاده کنند.

رئیس شورای شهر سرعین در رابطه با برنامه‌های مهم شهرداری و شورای شهر سرعین در راستای جذب گردشگر خارجی افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته شهر سرعین در آینده نزدیک با یک شهر اروپایی تفاهم‌نامه خواهرخواندگی منعقد می‌کنیم که در واقع این تفاهم‌نامه نمادین نبوده و قطعا بعد از این کار،‌ شهرداری سرعین برنامه‌های خود را در راستای جذب گردشگر خارجی عملیاتی می‌کند.

صبوری تصریح کرد: متأسفانه مسئولان شهرستان سرعین بعد از برگزاری جشنواره زمستانی سرعین و عدم پرداخت اعتبار به این جشنواره به دلیل منع قانونی، در سفرهای مسئولان استان و استاندار اردبیل به شهر سرعین اعضای شورای شهر را دعوت نمی‌کنند که با توجه به این موضوع نمی‌توانیم، مشکلات شهر را در سفر مسئولان استانی مطرح کنیم.

وی در رابطه با احداث کمپ تیم‌های ملی در شهر سرعین، بیان کرد: احداث کمپ تیم‌های ملی از عهده دولت و شهرداری و شورای شهر خارج است و نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده ولی در عین حال زمین درنظرگرفته شده برای این مجموعه خارج از محدوده شهر و پیگیری این موضوع جزء وظایف شهرداری و شورای شهر سرعین نیست.

لزوم استفاده از روش‌های نوین تبلیغات به مظور جذب گردشگر در شهر سرعین

رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه‌گذاری شورای شهر سرعین در ادامه این جلسه اظهار داشت: عوامل و فاکتورهای مختلف در توسعه گردشگری یک شهر مد نظر بوده است که این موارد به صورت زنجیره‌ای به هم متصل بوده که تبلیغات و بازاریابی در رابطه با این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و وجود جارچی‌ها در ابتدای شهر سرعین نیز به منظور جذب و جلب مشتری برای مراکز اقامتی سرعین است.

نادر ابراهیمی با اشاره به اینکه وجود این جارچی‌ها گاها موجب رنجش خاطر مسافران شده و باید این موضوع اصلاح شود، گفت: در رابطه با این مشکل صاحبان مراکز اقامتی و هتل‌داران باید از روش‌های نوین تبلیغات استفاده کنند که سعی می‌کنیم این بازاریاب‌ها در کیوسک‌های مشخص شده حضور داشته باشند.

در پایان این مراسم به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار، از خبرنگاران خبرگزاری‌های استان اردبیل به همت شهرداری و شورای شهر سرعین تجلیل شد.

درباره ی اکوتو

اکوتو ، یعنی اقتصاد و گردشگری در خدمت هم ، در کنار هم ، گردشگری صرف برای قشر مرفه جامعه است و اقتصاد صرف ، برای کسانی است که فکر می کنند زندگی فقط پول است ! باید پول درآورد و از زندگی لذت برد ، گردشگری شاید بهترین لذت دنیاست...

مقالات مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *