پست وبلاگ

راه آهن تهران-همدان و همدان-سنندج تا چه حد پیشرفت کرده است؟

راه آهن تهران-همدان و همدان-سنندج تا چه حد پیشرفت کرده است؟

به گزارش اکوتو ، علی نورزاد در گفت‌وگویی اظهار کرد: در بخش زیرسازی راه‌آهن تهران-همدان سنندج عملیات زیرسازی در قالب ۸ قطعه اجرایی از ایستگاه رودشور (اطراف شهر پرند) آغاز و پس از عبور از ایستگاه همدان (ایستگاه ۱۲) به ایستگاه سنندج ختم می‌شود.وی با یادآوری این‌که در بخش تهران-همدان این خط ریلی حدود ۱۸۰ کیلومتر ساب‌گرید شده است، افزود:‌همچنین در بخش زیرسازی، بنایی راه دسترسی فامنین، بنایی پل‌های کوچک کیلومتر ۲۱۹-۲۱۵، بتن‌ریزی کوله‌ها و دستک‌خت و پخش و کوبیدن لایه دوم ۹۸ درصد در کیلومتر ۲۱۸-۲۱۷ انجام شده است.

وی با اشاره به عملیات روسازی در راه‌آهن تهران-همدان-سنندج نیز گفت:‌راه‌آهن تهران-همدان از ابتدا با اتصال انشعاب از راه‌آهن قدیم تهران-قم واقع در کیلومتر ۳۲ محور تهران-همدان شروع و تا کیلومتر ۹۵ (ایستگاه ساوه) ریل‌گذاری شده است.مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور تصریح کرد: طول خط اصلی ۶۳ کیلومتر و شامل سه ایستگاه شماره ۲، ۳ و ساوه است.

نورزاد با یادآوری این‌که عملیات زیرسازی راه‌آهن تهران-همدان مهرماه سال ۸۵ آغاز شده است، پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۹۴ درصد اعلام کرد و افزود: مبلغ قرارداد زیرسازی این خط‌آهن ۱۶۳۰ میلیارد ریال است.وی همچنین با بیان این‌که عملیات زیرسازی خط‌آهن همدان-سنندج خردادماه سال ۸۵ آغاز شده است، یاداور شد: مبلغ قرارداد زیرسازی این پروژه ۶۱۸ میلیارد ریال بوده و پیشرفت فیزیکی زیرسازی آن ۴۹٫۵ درصد است.

 

درباره ی مهدی ذاکری

خواست خدا ، باعث شد قطعه ای از ایران زیبایمان را ببینم و بشناسم ، علاقه ام برای ایران شناسی بیشتر شد تا شاید عمل کرده باشم به گفته خدای مهربانم " سیرو فی الارض..." . از آنجایی که این سیر در آفاق ، هزینه بردار است ، اقتصاد نیز اصل مهمی است که اخبارش را تقدیمتان می کنم.

مقالات مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *