پست وبلاگ

بازسازی بافت پیرامونی ایستگاه راه آهن

بازسازی بافت پیرامونی ایستگاه راه آهن

به گزارش اکوتو ، محسن پورسید آقایی مدیرعامل شرکت راه آهن در گفتگویی  با اشاره به طرح‌هایی که دولت برای ایستگاه‌های قطار دارد، گفت: در طول سال‌هایی که از عمر راه آهن گذشته، ایستگاه‌ها همان شکل قدیمی را دارند، مانند ایستگاه قطار تهران که هنوز با همان شکل قدیم به مسافران خدمات رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل توسعه شهری، ایجاد مفاهیم جدید برای بخش‌های خدماتی است، افزود: در شهرهای نوین، ایستگاه‌های راه آهن مرکز تجارت  و توسعه شهر هستند و بر محیط پیرامونی خود تاثیر می گذارند در حالی که این اتفاق در ایستگاه تهران نیفتاده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن ادامه داد: در طراحی‌های جدید که در سایت تهران اجرا می‌شود، بخش‌هایی به این سایت افزوده شده و قسمت‌هایی هم کم می‌شود تا این ایستگاه به شیوه‌های مدرن امروزی به مسافران خدمات رسانی کند.

پورسید آقایی با تاکید بر اینکه قطارهای حومه ای باید با دیگر قطارها به صورت یکپارچه باشند، گفت: ترمینال قطار سریع السیر حومه‌ای و خطوط مترو و راه آهن را باید یکپارجه کنیم، بنابراین محوطه‌‌ای در ایستگاه ‌تهران ساخته می‌شود که نقطه اتصال این سه ریل باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین بر بازسازی بافت محوطه جنوب تهران اشاره کرد و افزود: با اقداماتی که برای سایت راه آهن شهر تهران انجام می‌شود، با هماهنگی به عمل آمده با سایر دستگاه‌ها، بازسازی بافت پیرامونی ایستگاه راه آهن هم انجام می‌شود تا در مجموع این بخش بتواند خدمات رسانی بهتری به مسافران و محیط پیرامونی خود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه همین اقدامات را در ایستگاه مشهد و قم هم اجرا می‌کنیم، اظهار داشت: ایستگاه ورامین، کرج، هشتگرد و اسلامشهر هم باید برای قطارهای حومه‌ای بازتعریف شود تا فضاهای جدیدی مانند پارکینگ برای پاسخگویی به نیاز مسافران ساخته شود.

درباره ی مهدی ذاکری

خواست خدا ، باعث شد قطعه ای از ایران زیبایمان را ببینم و بشناسم ، علاقه ام برای ایران شناسی بیشتر شد تا شاید عمل کرده باشم به گفته خدای مهربانم " سیرو فی الارض..." . از آنجایی که این سیر در آفاق ، هزینه بردار است ، اقتصاد نیز اصل مهمی است که اخبارش را تقدیمتان می کنم.

مقالات مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *