پست وبلاگ

چرا در هیچ نظر سنجی اسمی از بازیکنان بزرگ تراکتور نیست؟ اسطوره سازی یا اسطوره سوزی؟

چرا در هیچ نظر سنجی اسمی از بازیکنان بزرگ تراکتور نیست؟ اسطوره سازی یا اسطوره سوزی؟

گروه ورزش و سرگرمی اکوتو؛ هر از چند گاهی شاهد برگزاری مسابقات نظرسنجی فوتبالی توسط برنامه های تلویزیونی و سایتهای مختلف بوده ایم. شاید ما نیز به دفعات زیاد در این نظرسنجی ها شرکت کرده و به بازیکنان مختلف رای داده ایم، اما آیا تا به حال به این فکر کرده ایم که چرا در بسیاری از این نظرسنجی ها اسمی از بازیکنان بزرگ تیم تراکتورسازی یا اسطوره های شهر تبریز به چشم نمی خورد؟

سوالی که می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد که برخی از آنها به مسائل ریشه ای و مدیریتی فوتبال تبریز برمی گردد. یکی از این دلایل سیاست گذاری غلط باشگاه های تبریز به خصوص تراکتورسازی می باشد. تیمی که تمامی فاکتورهای اسطوره سازی از جمله وجود هواداران پرشور و عاشق فوتبال، سابقه چندین ساله تاسیس باشگاه، حضور چند ساله در رقابت های لیگ برتر، حضور در سه دوره رقابت های جام باشگاه های آسیا و … دارا می باشد.

اما نکته ای که به مدیران باشگاه برمی گردد، ارزش ندادن به بازیکنان بومی و پرسابقه تیم می باشد که آفت بزرگی محسوب می شود. امثال مهدی کیانی، محمد ابراهیمی، مصطفی اکرامی و بازیکنان با سابقه دیگر، سابقه همراهی از لیگ دسته اول و حضور چندین ساله در لیگ برتر را داشته اند که مدیران باشگاه در دوره های مختلف بدون توجه به محبوبیت و سابقه بازیکنان به سادگی و شاید به خاطر حفظ قدرت خود از تیم بیرون زدند و شرایط این روز های تیم نیز محصول این تصمیم گیری های اشتباه بوده است.

بازیکنانی که می توانستند با این محبوبیت قله های موفقیت را طی کرده و با کسب افتخار نام تراکتور را جاودانه کنند. بازیکنان بومی زیادی از این قبیل، مجبور به بازی در تیم ها و  شهر های دیگر شده اند چرا که این روزها مدیران باشگاه فاکتوری به نام تعصب را در نظر نمی گیرند و بازیکنان شهر های دیگر را به بازیکنان بومی خود ترجیح داده و حاضرند با مبلغ های میلیاردی، ناز و عشوه بازیکنان را خریده وشاید این دو ضرب المثل حال و روز این مدیران را بهتر توصیف
کند: “مرغ همسایه همیشه غاز است” یا “آواز دهل شنیدن از دور خوش است”

آری، یکی از دلایلی که باعث می شود در نظرسنجی ها و جا های مختلف نامی از اسطوره های باشگاه تراکتورسازی و شهر تبریز را نبینیم و همچنین تبدیل شدن نام تبریز و تیم تراکتور به گذرگاه و پلی برای بازیکنان شیفته شهرت همین است.

درباره ی محمد رحمانی

مقالات مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *