پست وبلاگ

برای یک خواب خوب چه اقداماتی لازم است؟

برای یک خواب خوب چه اقداماتی لازم است؟

به گزارش اکوتو ، دکتر عسکری، روان‌پزشک در خصوص اهمیت خواب گفت:‌ انسان‌ها به طور طبیعی یک سوم از عمر خود را در خواب سپری می‌کنند. به همین دلیل اولین مرحله در خوابیدن داشتن آرامش فکری و ذهنی است.

وی با بیان این‌که برنامه‌های روزهای بعد را بهتر است قبل از به بستر رفتن نوشته شود، تصریح کرد: در صورتی که افراد پس از گذشت نیم ساعت به خواب نرفتند باید حتماً بستر را ترک کنند.

این روان‌پزشک افزود: نگرانی از به خواب نرفتن یکی از شایع‌ترین علل بی‌خوابی است و کسانی که به میزان خواب خود و ساعت‌های لازم برای خوابیدن حساس و نگران هستند.

عسگری با اذعان به این‌که بهترین زمان برای خوابیدن ۱۱ شب الی ۳ صبح است، اظهار کرد: خواب عمیق بین ساعت ۱۱ شب الی ۳ صبح اتفاق می‌افتد و عمده‌ترین قسمت رفع خستگی در انسان در این ساعات اتفاق می‌افتد چرا که مغز در این زمان ماده‌ای به نام ملاتونین را ترشح می‌کند که هورمون خواب است و در سلامتی انسان و تقویت سیستم ایمنی و همچنین جلوگیری از پیری زودرس نقش مهمی دارد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در این ساعات به صورت عمدی خود را از خواب محروم می‌سازند از ترشح این ماده در مغز جلوگیری می‌کنند و مشکلات ناشی از این مسئله را برای خود به وجود می‌آورند.

درباره ی مهدی ذاکری

خواست خدا ، باعث شد قطعه ای از ایران زیبایمان را ببینم و بشناسم ، علاقه ام برای ایران شناسی بیشتر شد تا شاید عمل کرده باشم به گفته خدای مهربانم " سیرو فی الارض..." . از آنجایی که این سیر در آفاق ، هزینه بردار است ، اقتصاد نیز اصل مهمی است که اخبارش را تقدیمتان می کنم.

مقالات مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *