پست وبلاگ

ساماندهی پرتردد ترین جاده منتهی به دریای خزر

ساماندهی پرتردد ترین جاده منتهی به دریای خزر

به گزارش اکوتو ، با بیان اینکه تنها راه دسترسی مردم شهرهای آستانه اشرفیه، لاهیجان، رودبنه و حتی سیاهکل به دریا و سواحل لاهیجان، از مسیر لاهیجان یا آستانه اشرفیه به روستای انبارسر است اظهار داشت: به همین علت این مسیر تقریبا پرتردد ترین جاده منتهی به دریای خزر در شرق گیلان به شمار می‌آید.

وی افزود: جاده آستانه به کیاشهر هم یک مسیر منتهی به دریاست ولی به جهت اینکه مسیرجاده انبارسر به دریا در دل آستانه اشرفیه، لاهیجان و رودبنه قرار دارد، اکثریت مسافرین برای دسترسی به ساحل خزر از این مسیر استفاده می کنند و این مسیر از دل روستاهای پرترددی می‌گذرد که قدمت جاده آن به بیش از چهل و پنج سال می‌رسد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه پنج دهه قبل که این جاده ساخته شده نه این تراکم فعلی رفت و آمدی پیش‌بینی شده بود و نه تراکم جمعیتی در حاشیه خیابان وجود داشت افزود: به هرحال امروز به همین علل شاهد تصادفات و تلفات بسیاری در این جاده هستیم.

قربانی با بیان اینکه مسیرلاهیجان-رودبنه به انبارسر هم جاده منتهی به ساحل بوده و هم جاده دسترسی و عبوری روستائیان عزیز است تصریح کرد: ما چندین روستای پرتراکم و پرجمعیت همانند فوشازده، دهشال، ششکل، دهکا و دستک داریم که ساکنان آن از همین جاده تردد می‌کنند.

وی با بیان اینکه از طرف دیگر در کنار جاده اصلی بافت روستایی و کشاورزی حاکم است و تردد ماشین آلات کشاورزی در زمان برداشت محصولات کشاورزی، تراکم بسیار پیچیده‌ای را بر این مسیر حاکم کرده ادامه داد: هر هفته تعدادی از همشهریان و هم استانی‌های خود را به‌علت تصادف در این جاده از دست می‌دهیم که برای ما قابل قبول نیست.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه از همین رو چندین بار جهت تعریض این جاده اقدام شده گفت: در بودجه سال۹۵، تقریبا تنها پروژه‌ای که در استان گیلان توانست ردیف پانزده-بیست دریافت کند همین چهاربانده کردن جاده ساحلی بود.

وی با بیان اینکه کمبود اعتبارات دولتی باعث شده که نتوانیم طی این چندسال پروژه تعریض جاده انبارسر را شروع کنیم افزود: ولی خوشحالیم که به جهت ملاقاتی که با وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی داشتیم توانستیم اعتبار لازم را برای چهاربانده کردن سه راه رودبنه به انبار سر دریافت کنیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر در پایان افزود: در حال حاضر ۲ میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص داده شده که امیدواریم برای رفاه و سهولت تردد مردم در این مسیر پر خطر به‌زودی عملیاتی شود.

درباره ی مهدی ذاکری

خواست خدا ، باعث شد قطعه ای از ایران زیبایمان را ببینم و بشناسم ، علاقه ام برای ایران شناسی بیشتر شد تا شاید عمل کرده باشم به گفته خدای مهربانم " سیرو فی الارض..." . از آنجایی که این سیر در آفاق ، هزینه بردار است ، اقتصاد نیز اصل مهمی است که اخبارش را تقدیمتان می کنم.

مقالات مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *