پست وبلاگ

سینما پای کار حمایت از فرش دستباف ایرانی بیاید

سینما پای کار حمایت از فرش دستباف ایرانی بیاید

حمید کارگر رییس مرکز ملی فرش ایران در گفت‌وگو با تسنیم، با تاکید بر اینکه قدرت و توان رسانه‌ای ابزارهای هنری بی‌مثال است، گفت: اگر بخواهیم ارزش‌های فرش ایرانی را به عنوان هنری ملی و بومی معرفی کنیم، باید از ابزارهای مختلفی که وجود دارد، استفاده کنیم و هنر و سینما یکی از قدرتمندترین این راه‌ها به حساب می‌آید.

رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه این مرکز در همه دوره‌های مدیریتی به دنبال ایجاد ارتباط میان هنر و صنعت سینما بوده است، عنوان کرد: در این زمان دست به تولید فیلم‌های در این بخش زده‌ایم و همچنین سفارش‌هایی در این زمینه به برخی فیلم سازان داده‌ایم.
کارگر خاطر نشان کرد: برای مثال می‌توانیم به پروژه «فرش ایرانی» اشاره کنیم که در قالب یک فیلم سینمایی از ۱۵ فیلم کوتاه از ۱۵ کارگردان مطرح کشور ساخته شد که هر کدام از زاویه نگاه خودشان که ممکن است مستند باشد یا روایت‌گر یک داستان، به موضوع فرش نگاه کرده بودند و مجموعه این‌ها یک فیلم مستقل شده ‌بود.

وی در ادامه از ماحصل تفاهمنامه مرکز ملی فرش ایران و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در گذشته خبر داد و گفت: ماحصل این تفاهم‌نامه این است که برخی از کارشناسان فرش به همراه برخی کارشناسان سینما با هم کار کردند و حدود ۷۰-۸۰ طرح برای تولید مستند آماده شد که در نهایت تولید هفت طرح از آن‌ها انجام شد که در جشنواره سینما حقیقت هم توانستند جوایزی را کسب کنند.

رییس مرکز فرش ایران تاکید کرد: با توجه به رشد شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مجازی لزوم تولید تیزرهای کوتاه که قابلیت بازنشر شدن در این فضاها را داشته باشند، به شدت احساس می‌شود.

حمید کارگر در پایان این گفت‌وگو با ابراز امیدواری از توجه سینماگران به فرش ایرانی به عنوان هویت ملی گفت: به نظر من معرفی ویژگی‌های فرش دست‌باف ایرانی که خودش پر از طرح و رنگ است و جذابیت‌های بصری خوبی دارد، به ابزاری نیاز دارد که بتواند این زیبایی‌ها را به خوبی به تصویر بکشد و سینما به عنوان رسانه‌ای فراگیر و اثر گذار می‌تواند بسیار موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرکز ملی فرش ایران یکی از مراکز دولتی بوده که مستندهای زیادی را ساخته است که تعدادی از آن‌ها نیز در جشنواره‌هایی مانند سینماحقیقت، فیلم‌های صنعتی و… نیز جوایزی را دریافت کرده‌اند.

درباره ی اکوتو

اکوتو ، یعنی اقتصاد و گردشگری در خدمت هم ، در کنار هم ، گردشگری صرف برای قشر مرفه جامعه است و اقتصاد صرف ، برای کسانی است که فکر می کنند زندگی فقط پول است ! باید پول درآورد و از زندگی لذت برد ، گردشگری شاید بهترین لذت دنیاست...

مقالات مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *