پست وبلاگ

نگاه فرهنگی به برند ملی گردشگری

نگاه فرهنگی به برند ملی گردشگری

به گزارش اکوتو ، محمدحسین ایمانی خوش‌خو عصر امروز در کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری در اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی ایران اسلامی در حوزه گردشگری اظهار داشت: نگاه فرهنگی به بخش گردشگری به عنوان مزیتی ارزشمند در برابر سایر برندهای دنیا به شمار می‌رود بنابراین بهتر است که نگاه ما به موضوع گردشگری از نوع نگاه فرهنگی باشد.

وی افزود: برای برندسازی با نگاه فرهنگی باید عوامل فرهنگی را تدوین کرد و آن‌ها را در برندسازی فرهنگی به کار گرفت، ارزش، نگرش و رفتار در هر جامعه جزء مبانی برندسازی فرهنگی به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ خاطرنشان کرد: برند گردشگری ایران باید معرّف زوایای فرهنگی کشور باشد و هویت ما را به خوبی نشان دهد، از سوی دیگر فضا و منظر زمانی و مکانی هر جامعه در برندسازی مؤثر است به همین خاطر اقامت در یک مکان سنتی تجربه‌ای ویژه و متفاوت را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد و این به علت نوع فضای اقامت است.

وی با بیان اینکه باید مؤلفه‌های فرهنگی مؤثر در برندسازی شناسایی شوند، تصریح کرد: شناسایی این مؤلفه‌های فرهنگی می‌تواند گردشگری فرهنگی ما را از انواع دیگر گردشگری فرهنگی در دنیا متمایز سازد، البته لازم است تا رابطه منطقی بین مؤلفه‌های فرهنگی کشور و محصولات گردشگری وجود داشته باشد تا برند گردشگری کشور علاوه بر متمایز بودن برای گردشگران از مقبولیت خاصی برخوردار باشد.

ایمانی خوش‌خو با بیان اینکه جاذبه‌های فرهنگی به خودی خود نمی‌تواند برند باشد، گفت: جاذبه‌های تاریخی، ادبی، معماری و غیره می‌تواند با برند ارتباط داشته باشد و برندها در طول زمان ساخته می‌شوند و برند با نماد متفاوت است.

درباره ی مهدی ذاکری

خواست خدا ، باعث شد قطعه ای از ایران زیبایمان را ببینم و بشناسم ، علاقه ام برای ایران شناسی بیشتر شد تا شاید عمل کرده باشم به گفته خدای مهربانم " سیرو فی الارض..." . از آنجایی که این سیر در آفاق ، هزینه بردار است ، اقتصاد نیز اصل مهمی است که اخبارش را تقدیمتان می کنم.

مقالات مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *